NORWESKI - KOREPETYCJE INDYWIDUALNE NA KAŻDYM POZIOMIE. ZOBACZ WIĘCEJ

Tanie gotowanie w Norwegii

Potrawy norweskie i nie tylko. Przepisy Forumowiczów. Produkty spożywcze, diety.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
puddle
Posty: 2421
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 12:03 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: K-w/Toruń/Sandnes
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: puddle » pn lut 27, 2012 9:50 am

takijeden - zrobileś wersję full-wypas :ok:
Uwielbiałam blok - u nas to sie łom nazywało / nie wiem dalczego może od słowa "łomać " :lol:
"Nadzieje na jut­ro są at­rakcyj­ne, póki dziś nie stało się wczoraj. " W.F.

Awatar użytkownika
takijeden
Admin
Posty: 2481
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 4:48 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: oslo
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: takijeden » pn lut 27, 2012 12:36 pm

tez tak mysle, a jak smakuje :D mam jeszcze cala blache, jakies kilo bloku, takze na kawe jak najbardziej zapraszam.
-------------Hao Yun Qi---------------
-- http://www.forum-norwegia.pl --

hildzia
Posty: 527
Rejestracja: pn paź 05, 2009 8:56 pm
Lokalizacja: maura / nannestad / katowice
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: hildzia » pn lut 27, 2012 2:04 pm

Takijeden - dzięęęęęęęęęęęęęęki wielkie za ten przepis :wiwat:
Mój Mirek mnie męczy od jakiegoś czasu, że chciałby łoma, a niby tylko jego kuzynka potrafi go dobrze zrobić. Teraz mam przepis i spróbuję, zobaczymy czyj lepszy :twisted:
happiness is only real when shared

Awatar użytkownika
takijeden
Admin
Posty: 2481
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 4:48 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: oslo
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: takijeden » śr mar 14, 2012 9:42 pm

i jak, czyj wyszedl lepszy? :P
-------------Hao Yun Qi---------------
-- http://www.forum-norwegia.pl --

Awatar użytkownika
2ale2
NICK 2011
Posty: 10823
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 6:58 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: Góry Norweskie;)
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: 2ale2 » czw mar 15, 2012 8:20 pm

Zapiekane ziemniaki.
1,5 ziemniakow , obranych i pokrojonych w sredniej grubosci talarki lub lodki, wlozyc do zaroodpornego naczynia, posypac przyprawa do zmiemniakowObrazek
lub dowolnymi ziolami , pieprz i sol ), okrasic dosc oliwa z oliwy lub zwykla jaka mamy po reka i zapiekac w piekarniku na 220 st C okolo 1h.
Do tego sadzone jajko lub bukiet warzyw z wody z zmrozonki lub swieze. W wersji wypas, ziemniaki posypujemy jeszcze okolo 200-250g boczku pokrojonego w paski lub kostke.
Niby to tylko ziemniaki, a smakuja calkiem inaczej jak sa zapieczone :ok:
forum norwegia
....bezmyślność zabija, innych...

Nie odpowiadam na pw w temacie podatki.

mixalis79
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 05, 2012 8:55 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: mixalis79 » śr sie 29, 2012 6:42 pm

hej,to ja też cos dodam.Tanią dobrą kolacje w 10 minut.
Warzywa na patelnie ( jakiekolwiek mrożone),wrzucamy na rozgrzaną patelnie z odrobiną oliwy(może byc bez)
W miedzy czasie w misce wrzucamy (na jedno opakowanie warzyw)pół avocado i łyżkę stołową sosu słodko-ostrego,wymieszac dobrze do konsystencji sosu.zdjac z patelni warzywa i wymieszac z sosem.Smak ciekawy oraz lekkie dla żołądka ,szczególnie na noc .

Aniq
Posty: 21
Rejestracja: wt sie 28, 2012 9:00 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: Aniq » pn wrz 03, 2012 5:40 pm

To i ja dodam tani przepis
- mięso mielone (20-30 nok)
-bułka świeża albo tarta (tak jak do mielonych ale bez też powinno wyjść)
- jajko
-mrożona mieszanka chińskich warzyw (20 nok)
-makaron świderki (10 nok)
- przyprawy (ewentualnie rosół w kostce )
-olej

*Nastawiamy wodę na makaron
*Mięso przyprawiamy dodajemy bułkę, jajko i formujemy małe kuleczki, które smażmy na rozgrzanym oleju
*gdy mięso się już usmaży dodajemy mieszankę i smażmy dalej (możemy dodać rosół w kostce rozrobiony w ciepłej wodzie- ok. pół szklanki)
* gdy makaron się ugotuje- odlewamy i wrzucamy na patelnie
*doprawiamy- jak kto lubi- np. maggi
Danie dobrze smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno :))))

Adas
Posty: 14
Rejestracja: ndz gru 04, 2011 6:26 am
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: Adas » śr wrz 19, 2012 8:11 pm

No to ja moze przepis na ciasto podam, troche pracochlonne lecz jakie rezultaty :wiwat:

Składniki:

- 1 kostka masła,
- 2 szklanka cukru,
- 1 łyżeczka soli
- 4 jajka
- 1 szklanka suszonych owoców,
- 1 szklanka orzechów
- sok cytrynowy
- proszek do pieczenia
- 3-4 szklanki dobrej whisky

Sposób przygotowania:

Przed rozpoczęciem mieszania składników sprawdź czy whisky jest
dobrej jakości.
Przygotuj teraz dużą miskę, szklankę itp. utensylia kuchenne.
Sprawdź czy na pewno whisky jest taka jak trzeba ...
by być tego pewnym nalej jedną szklankę i wypij tak szybko, jak to tylko
możliwe.
Powtórz operację.

Przy użyciu miksera elektrycznego ubij kostkę masła na puszystą masę,
dodaj łyżeszke sukru i ubjaj dalej. W miedzyszasie zprawdź czy wisky
jest na pewno taka jak czeba. Najlepiej sklaneczke. Otfórz druga
butelkie jeźli czeba.

Wszuś do mniski dwa jajki, obje szlanki z owosami i upijaj
je mikserem. Sprawś jakoź wiski żepy pootem gośie nie mufili sze jest
trojonca. Wszuś do miszki szyśką sul jaka masz w domu czy so tam masz
szysko jedno so, f sumje fsale nie nie ma snaszenia so fszuśisz !
Fypij skok sytrynnmowy.
Fymjeszaj fszysko z oszehami i sukrem fszystko jedno i frzudź monki ile
tam masz fdomu, osmaruj piesyk masem i wyklej siasto na plache piesyka,
usaw ko na 350 stofni, saaaamknij źwiszki.

Sprawś jakoś fiski sostanej ot pieszenia siasta i iś spaś.

Awatar użytkownika
2ale2
NICK 2011
Posty: 10823
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 6:58 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: Góry Norweskie;)
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: 2ale2 » śr wrz 19, 2012 8:17 pm

Hymmm mialo byc tanio :lol: :wink:
forum norwegia
....bezmyślność zabija, innych...

Nie odpowiadam na pw w temacie podatki.

Awatar użytkownika
JolkaB
Posty: 696
Rejestracja: pt lut 24, 2012 12:32 am
Lokalizacja: Sandnes/Stavanger
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: JolkaB » pt wrz 21, 2012 8:53 pm

uwielbiam ten przepis :) znam go juz wiele, wiele lat :) coprawda nigdy go jeszcze nie robiłam ale czytac uwielbiam! :)

Lindemans
Posty: 895
Rejestracja: pt lip 06, 2012 8:18 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: Lindemans » pt wrz 21, 2012 9:50 pm

Finezja :lol: :lol: :lol:
Lubimy ze starym zacnej jakosci whisky, to koniecznie musimy sie zabrac do pieczenia. :wink: :lol:

eedviking
Posty: 529
Rejestracja: pt paź 19, 2012 9:56 am
Lokalizacja: zWSI - W-wa
Gender: None specified - None specified

Re: Tanie gotowanie w Norwegii

Postautor: eedviking » ndz paź 21, 2012 6:27 pm

Dzisiaj robiłem kruche ciasteczka i żonulcią już trochę zjedliśmy. :roll: :twisted: :lol:
Przepis:

1/2kg mąki
6 żółtek
szczypta soli
łyżka proszku do pieczenia
dwie łyżki śmietany
dwie szklanki cukru
kostka masła
Do mąki wlać żółtka,dodać sól, cukier , śmietanę, proszek do pieczenia, masło pokroić w kostkę i ugniatać ( można robotem) do konsystencji gliny :D ... po wyrobieniu zawinąć w folię i wstawić przynajmniej na 30 min. do lodówki.
po schłodzeniu wałkujemy na grubość pół centymetra i szklanką 9 albo foremkami) wyrzynamy ciastka. Piekarnik nagrzewamy do temp około 185oC ciasteczka układamy na pergaminie i pieczemy około 15 minut. Mniaaaaaaaaam :mrgreen: To ciasto nadaje się idealnie do sernika, albo szarlotki. ( można zrobić z części ciasteczka , a resztę włożyć do zamrażarki.

Smacznego !!! :wink: :wink: :ok:
Himmlen er blå men myra er grå , går min eigen veg.......
Trollstigen-video........Jeg Kjenner Ingen Fremtid


Wróć do „KULINARIA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości