Szczepienia ochronne dzieci w Norwegii

Usługi medyczne w Norwegii, świadczenia chorobowe, kosmetyka, spa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Anniken
Site Admin
Posty: 20491
Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:27 pm
Lokalizacja: Vestlandet/FL
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Anniken » śr gru 12, 2007 3:34 am

Na stronach Twojej kommune powinien byc wykaz wg ulic.

bywalec
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 13, 2007 11:26 am
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: bywalec » czw lut 07, 2008 12:31 pm

Witam serdecznie.
Czy darmowe szczopionki przeciw pneumokokom w Norwegii sa tylko dla maluszków czy tez i dla starszych dzieci takich do 5 lat? Ja jestem zapisana ze swoim dzieckiem tylko do lekarza pierwszego kontaktu i jak narazie na żadne badania mnie nie wzywali z nim. Dlatego pewnie musze zapisać dziecko do helsestasjon.

moniha
Posty: 806
Rejestracja: śr lut 28, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: czarodziejska gora
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Re: Szczepienia ochronne dzieciiec

Postautor: moniha » sob mar 01, 2008 12:18 pm

A mi w helsestasjon powiedzieli, ze juz za pozno na pneumokoki - Jaga ma 2,5 roku,
no i szczepienie kosztuje 600NOK :roll: - wiec czy to zalezy od komuny czy szczepienie jest za free czy nie?
Przeszlosc chce sztukmistrz zobaczyc,
wpatrujac sie w przyszlosc ciemna.
Z ust Jego, w otchlan dwoch swiatow, zew plynie:
"Ogniu - pojdz za mna"

forum norwegia

Dr. Julia
Posty: 1000
Rejestracja: śr lut 28, 2007 6:17 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: Dr. Julia » śr mar 05, 2008 9:33 pm

Darmowe szczepienie dotyczy dzieci urodzonych po 2005 roku.
Moj Potomek sie nie kwalifikowal jako jednostka z 30 grudnia, ale mielismy pielegniarke, ktora "nagiela" jego date urodzenia.
To szczepienie jest dostepne darmowo dopiero od niedawna i nie dziala wstecz.

Awatar użytkownika
pomorzanka5
Posty: 176
Rejestracja: pn mar 05, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Norweska Wioska
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: pomorzanka5 » wt mar 11, 2008 3:36 pm

Ja też o przetłumaczenie nazwy choroby:
żółtaczka :lol:
jak to będzie?
Mój syn miał takie szczepienie jako dodatkowe kilka lat temu przed planowana operacją.

Awatar użytkownika
BarneyG
Admin
Posty: 3196
Rejestracja: wt lut 26, 2008 6:14 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: 3rd rock from the Sun
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: BarneyG » wt mar 11, 2008 3:42 pm

Polak gorszego sortu

Awatar użytkownika
olka-manolka
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Vestlandet
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: olka-manolka » czw mar 13, 2008 7:21 pm

żółtaczka( z łaciny icterus) czyli zapalenie virusowe wątroby może równiez wystepowac pod nazwą leverinfeksjon typu A,B,C lub D jeszcze dodam tylko że jak syn miał operacje -to przed zabiegiem było to szczepienie p/virusowi typu B
Denerwować się na innych to mścić sie na własnym zdrowiu za głupotę innych.

fullcasco
NICK 2011
Posty: 5199
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 8:10 pm
Lokalizacja: Eidsvoll
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: fullcasco » sob sie 30, 2008 6:37 pm

jak wyglada sprawa ze szczepieniami bez numeru pobyt turystyczny posiadam EKUZ pobyt na podstawie E303 rejestracja w NAV
ILE TO MOZE KOSZTOWAC PRYWATNIE w Bergen i gdzie to zrobic?
Człowiek jest wielki nie przez to co posiada,lecz przez to, kim jest,nie przez to co ma,lecz przez to,czym DZIELI się z innymi.

sherry
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 4:32 pm
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: sherry » sob sie 30, 2008 9:10 pm

Ja może tylko tak na marginesie dodam,że żółtaczka nie jest chorobą,lecz objawem jakiejś choby.Przyczyny żółtaczki mogą być różne .
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
olka-manolka
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 3:59 pm
Lokalizacja: Vestlandet
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: olka-manolka » sob wrz 06, 2008 4:36 pm

Żółtaczka to objaw choroby wątroby której są różne rodzaje:)
Denerwować się na innych to mścić sie na własnym zdrowiu za głupotę innych.

Awatar użytkownika
2ale2
NICK 2011
Posty: 10823
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 6:58 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: Góry Norweskie;)
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: 2ale2 » ndz wrz 07, 2008 2:03 pm

olka-manolka pisze:Żółtaczka to objaw choroby wątroby której są różne rodzaje :)

istnieje też żółtaczka mechaniczna spowodowana przyczynami pozawątrobowymi :wink:
forum norwegia
....bezmyślność zabija, innych...

Nie odpowiadam na pw w temacie podatki.

kocuch
Posty: 164
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 6:21 pm
Lokalizacja: Asker/Mazowsze
Gender: None specified - None specified

Re: Szczepienia ochronne dzieci

Postautor: kocuch » śr maja 13, 2009 4:49 pm

Czy orientujecie się czy szczepienia w NO są obowiązkowe ( pod jakim rygorem), czy może jest tak jak w PL ze jedne sa obowiązkowe a inne dodatkowe niekonieczne, lekarz z PL odradzał delikatnie MMR dla mojego dziecka, martwię sie jak to bedzie bo akurat bedziemy wtedy z malutką w NO...
kochane szkrabiki ...:)


Wróć do „ZDROWIE I KOSMETYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości