NORWESKI - INTERAKTYWNE KOREPETYCJE U ANNIKEN. Zobacz więcej TUTAJ

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Pracownik w Norwegii, Przedsiębiorca, Przepisy, Podatki, Formularze, Swiadczenia, Urlopy, itp.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
rekonstruksjon
Admin
Posty: 5012
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 2:14 pm
Lokalizacja: W-wa, PL
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: rekonstruksjon » wt gru 13, 2016 10:46 am

Bez sensu - 'hej uwaga nagrywam cię' - 'ok, będę cię wyzywał nadal jak zamierzałem' ;)
Go grab yourself a cup of tea and a digestive biscuit Gayle

wojciech.wilczo
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 11, 2015 1:26 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: wojciech.wilczo » wt gru 13, 2016 1:47 pm

ok coś się ruszyło na plus tzn dostałem wypłatę od pracodawcy, wypłacili zgodnie z przepisami za pierwsze 16 dni zwolnienia oraz szefowa w mailu oznajmiła iż będzie sie ze mną kontaktowac w tym tygodniu w celu ustalenia oppfolging plan.
Dużo pomogło napisanie zapytania do NAV'u wraz z opisaniem sytuacji gdzie jasno odpowiedzieli mi wraz z paragrafami prawnymi jakie są obowiązki po stronie pracodawcy :) warto mieć takiego maila jako potwierdzenie słów urzędnika VS słowo pracodawcy :)

Ewidentnie z uporem maniaka chcą żebym wrócił do pracy i robił COKOLWIEK i miał zredukowane zwolnienie. Sęk w tym że nie zamierzam wracać na siłę dopóki rehabilitacja nie przywróci mi pełnej sprawności w ręce bo wystarczy że wezmę siatkę z zakupami i rwie mnie jak cholera.

Chyba jedyną opcją obrony będzie odpowiadać na każdą propozycję lżejszego zajęcia że przy obecnym stanie kontuzji nie jestem w stanie robić absolutnie nic. Fakt faktem przyznam się bez bicia że nie zależy mi na tej robocie i zacząłem szukać nowej pracy w normalniejszej firmie ;)

cdn...

Awatar użytkownika
rekonstruksjon
Admin
Posty: 5012
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 2:14 pm
Lokalizacja: W-wa, PL
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: rekonstruksjon » wt gru 13, 2016 2:23 pm

no. trzymam kciuki mocno :D dbaj o ciało, nie warto się marnować :P
Go grab yourself a cup of tea and a digestive biscuit Gayle

bozenka76
Posty: 2062
Rejestracja: śr mar 04, 2009 12:20 am
Pochwał: 1
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: bozenka76 » wt gru 13, 2016 8:54 pm

To nie od szefowej zalezy czy bedziesz zdolny do dalszej pracy i ona moze sobie robic plany jakie tylko chce.Teraz Nav po 8 tygodniach zwolnienia moze a nie musi przeprowadzic oppfolging plan.Bez stresu skup sie na swoim zdrowiu a nie na pracy i gdybaniu co bedzie pozniej ;-)

wojciech.wilczo
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 11, 2015 1:26 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: wojciech.wilczo » wt gru 13, 2016 9:26 pm

a nie w ciągu 4 tygodni ?

podaje link -> arbeidstilsynet.no/binfil/download2.php?tid=91759
oraz

nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/Relatert+informasjon/oppfolging-av-sykmeldte-arbeidstakere?kap=394783

link należy ręcznie skopiować w przeglądarkę. niestety nie mam 50 postów by móc wkleić go w prawidłowy sposób.

Awatar użytkownika
Anniken
Site Admin
Posty: 20297
Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:27 pm
Lokalizacja: Vestlandet/FL
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: Anniken » śr gru 14, 2016 10:07 am

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolgin ... kap=394783

Z tego, co na szybko przeczytalam, to yup, mniej wiecej 4 tygodnie zwolnienia i pisza, ze NAV nie musi nawet posredniczyc, jesli pracownik i pracodawca wspolpracuja w tym temacie bez problemow.

Ale po 8 tygodniach zwolnienia wchodzi tzw. aktivitetsplikt czyli "obowiazek aktywnosci" i tu mozesz miec pod gorke, bo tym zajmuje sie NAV i generalnie

For at du fortsatt skal få sykepenger, er hovedregelen at du må være i arbeidsrelatert aktivitet. Det vil si at du er delvis i jobb samtidig som du er sykmeldt.

Czyli moga przestac wyplacac chorobowe, jesli nie jestes obloznie chory i np. nie zgodzisz sie na prace w formie odpowiadania na telefony "przy uzyciu buzi i reki tej zdrowej" - tu NAV bywa sztywny jesli chodzi o zrozumienie, ze bol fizyczny utrudnia usiedzenie i kontynuowanie czegos, nawet på deltid.

Ale pisze po to, zebys wiedzial, ze kiedy po 8 tygodniach zacznie haczyc Cie NAV, to albo Twoj lekarz przekona ich, ze pracowac nie mozesz ani rekami ani nogami, albo moga przestac wyplacac Ci chorobowe, kompletnie.
Tam bedzie wymagane rozszerzone oswiadczenie lekarza, taka dluzsza rozprawka uzasadniajaca, dlaczego nie mozesz pracowac nawet uszami.
Jesli Twoj pracodawca naciska, zebys udzielal sie w dziale sprzedazy, to po 8 tygodniach zwolnienia mozesz takiego wlasnie oswiadczenia potrzebowac, bo poki pracodawca oferuje prace gdzie nie musisz uzywac chorych czesci ciala, to poza oswiadczeniem lekarskim, nie masz niestety specjalnie szans na negocjacje z NAV w tym temacie. Chyba, ze znajdziesz inna prace w miedzyczasie, ale wtedy nie bedziesz juz na zwolnieniu i nie bedzie Cie dotyczyc.

Poczytaj tu:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Syk ... etsplikten
Obrazek
http://www.forum-norwegia.pl
Nie odpowiadam na pw w temacie pracy i życia w Norge. Zapraszamy do pisania na forum.

wojciech.wilczo
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 11, 2015 1:26 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: wojciech.wilczo » śr gru 14, 2016 11:15 am

o dziękuję za wyjaśnienie :)

póki co czekam aż szefostwo się odezwie ;) nie chce być nadgorliwy hehe

po tych 8 tygodniach na L4 myślę że będę mógł wrócić i robić proste czynności nie obciążających chorej ręki lub tzw aktivsykemelding ewentualnie ;)

jak coś się zmieni będę informował :)

Cieszę się że można znaleźć pomoc na tym forum wśród normalnych trzeźwo myślących ludzi. pozdro !

wojciech.wilczo
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 11, 2015 1:26 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: wojciech.wilczo » pn gru 19, 2016 11:33 am

no i bęc...dostałem kolejne 3 tygodnie zwolnienia ze skierowaniem do szpitala na jakieś zastrzyki w bark ze sterydu :O nie ma to jak pójść po najmniejszej linii oporu....

w pracy zostawiłem cześć C zwolnienia i szefowa powiedziała że teraz musze wysłać resztę tj część D oraz egenklaering do NAV.
Przy okazji wspomnieli o tym że najlepiej jakbym posiedział na zwolnieniu do połowy marca bo teraz nie ma pracy dla mnie haha :D co za ludzie.

ciekawostka że można zanieść dokumenty do lokalnego NAV odpowiedniego do miejsca zameldowania oraz tam można złożyc dokumenty, kobitka przybiła mi pieczątkę iż wpłyneło i sprawa załatwiona.

Jednocześnie pani w okienku powiedziała że pracodawca wciąż nie przesłał informacji o zarobkach tzw Inntektsopplysningsskjemaet (NAV 08-30.01) i że powinni przesłać za poprzednie zwolnienie jak i za obecnie biezące.

Co dziwne szefowa zapewniała że im wysłała itd no ale cóż albo mi ściemniła albo tak długo to idzie.

pozdro

AskaaaM
Posty: 17
Rejestracja: śr paź 12, 2016 4:21 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: AskaaaM » śr gru 28, 2016 4:33 pm

Konrado pisze:Source of the post
AskaaaM pisze:Source of the post Na twoim miejscu kontynuowałabym nagrywanie rozmów z tym pracodawcą, może Ci się to w przyszłości przydać.


Jeśli go nie poinformuje o fakcie nagrywania to mu się nie przydadzą.


Jeżeli nie przed sądem to przed lokalną gazetą/telewizją. Ja bym nie popuściła takiemu pracodawcy.

wojciech.wilczo
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 11, 2015 1:26 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: wojciech.wilczo » pn sty 09, 2017 11:15 am

coś się ruszyło w temacie, mianowicie dostalem kolejne zwolnienie do 23.01.2017 oraz w KOŃCU skierowanie do ortopedy w szpitalu na 18.01.17

pracodawca nie kontaktowal sie w sprawie aktivitet & oppfolging planu a z NAV'u dostalem taką wiadomość na alitinie :

'' NAV skal vurdere din aktivitetsplikt om to uker, og om du fortsatt har rett til sykepenger '' ( o co tu dokladnie chodzi ?! )

w związku z tym napisalem maila do pracodawcy ze chyba powinnismy porozmawiac i uzgodnic mozliwy scenariusz co ewentualnie mogę zrobić lekkiego w pracy itd ale jednoczesnie ze mam wizyte u ortopedy i pewnie on zadecyduje bo ja bym chciał móc pracować ale nie wiem czy mi nie zaszkodzi.

i do tej pory wciaz nie otrzymałem sykepenger pomimo złożenia wniosku, przeslania del D do NAV'u itd....ręce opadają

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mardok
Posty: 2651
Rejestracja: pt gru 14, 2007 7:35 pm
Pochwał: 1
Lokalizacja: Szczecin/Meland
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: Mardok » śr sty 11, 2017 9:32 pm

NAV napisał, że będą oceniali Twoją aktywność obowiązkową za dwa tygodnie i to czy ciągle masz prawo do pieniędzy za zwolnienie lekarskie.

wojciech.wilczo
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 11, 2015 1:26 pm
Gender: None specified - None specified

Problem z wypłatą chorobowego - pierwsze 16 dni -sprawa w toku

Postautor: wojciech.wilczo » śr sty 11, 2017 9:50 pm

no rozumiem...tylko ciekawe bo dopiero za 2 tygodnie mamy usiąść z pracodawca i pomyśleć czy cos innego mogę robić :D
do tej pory pracodawca się w ogóle nie odzywał itd. Tylko ja informowalem na bieżąco jak wyglada sytuacja. Obecnie 18.01 do szpitala w koncu skierowanie dostalem od rodzinnego i w szpitalu maja mi powiedziec ewentualnie co dalej i czy moge wrocic do pracy i ewentualnie na jakich warunkach.


Wróć do „PRACOWNIK, PODATKI, PRZEPISY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: BaRyBa, bozenka76, JacekB, Leszek, marc0, rekonstruksjon, terragady, Yahoo [Bot] i 254 gości