PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Pojazd w Norwegii, prawo jazdy, przepisy, pomoc w naprawie

Moderator: Moderatorzy

matz
Posty: 123
Rejestracja: ndz wrz 08, 2013 12:03 am
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: matz » sob lut 14, 2015 4:59 pm

Na zlom? Zartujecie chyba :/ Auto chodzi elegancko i na złom ;/? Co prawda warte jest może z 10k koron.. no ale.. Rozumiem, ze te wykomentowane rzeczy musze wszystkie zrobic, nawet oswietlenie rejestracji?

Awatar użytkownika
KARRRAMBA
Posty: 8014
Rejestracja: wt paź 09, 2007 12:03 am
Pochwał: 1
Gender: None specified - None specified
Kontaktowanie:

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: KARRRAMBA » sob lut 14, 2015 5:43 pm

Musisz zrobic na pewno to co sie zaczyna od2
To od 1 masz wziasc pod uwage

Awatar użytkownika
kkasia125
Posty: 5821
Rejestracja: śr lip 18, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: Norge
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: kkasia125 » sob lut 14, 2015 7:22 pm

Co to znaczy "nawet"? Tablica w samochodzie ma byc oswietlona, podobnie jest z pozostalymi zarowkami - maja swiecic.

4 lata temu mialam nissana almere. Progi po obu stronach mialy rdzawy nalot. Za czyszczenie i pomalowanie zaplacilam "po znajomosci" 800kr. Normalnie facet skasowalby mnie 1500kr.
Når fortiden ringer - ikke svar. Den har ikke noe nytt å si.

matz
Posty: 123
Rejestracja: ndz wrz 08, 2013 12:03 am
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: matz » sob lut 14, 2015 11:39 pm

'nawet' bo sama tablica jest tak stara ze ledwo co na niej widac numery, wiec nawet podswietlenie duzo jej nie da.. :)

No coz, poprostu najbardziej sie boje o robocizne, ze bedzie kosztowalo to majatek :(

romanhoks
Posty: 1325
Rejestracja: śr mar 25, 2009 9:45 pm
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: romanhoks » ndz lut 15, 2015 1:31 am

A przewody z czego sa zrobione ? Filozof sie znalazl.

romanhoks
Posty: 1325
Rejestracja: śr mar 25, 2009 9:45 pm
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: romanhoks » ndz lut 15, 2015 1:36 am

Jak nie wiesz co znaczy bremserør to nie filozofuj na forum .

JacekB
Posty: 682
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 10:43 pm
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: JacekB » ndz lut 15, 2015 12:46 pm

matz pisze:'nawet' bo sama tablica jest tak stara ze ledwo co na niej widac numery, wiec nawet podswietlenie duzo jej nie da.. :)
No coz, poprostu najbardziej sie boje o robocizne, ze bedzie kosztowalo to majatek :(


Jak masz zardzewiałe tablice rej. to wymien je w statens vegvesen, kosztuje to grosze - 140 kr i auto zmieni wygląd na europejski a nie jak z kraju trzeciego świata .
Wymiana metalowych przewodów ham. z tyłu ( te które są zardzewiałe) to też niewielki koszt nawet w Norwegii.
Rdza tylnych progów w Almerach to bardzo częsta przypadłośc, jesli masz tam dziury to niech ktos wspawa nową blachę i zamaluje a jesli nie ma dziur to sam mozesz to oczyscić, zaszpachlować i zamalowac sprayem.
Tak więc koszty naprawy tego będą niewielkie .
Reszty usterek z "1" z przodu nie musisz usuwać ale ja na twoim miejscu bym to zrobił bo uszkodzona osłona przegubu spowoduje uszkodzenie przegubu w krótkim czasie a wymiana tych nieswiecących żarówek to sama przyjemność a na przegląd sprawdzający przyjedziesz jak poważny kierowca a nie jak łajza :)

matz
Posty: 123
Rejestracja: ndz wrz 08, 2013 12:03 am
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: matz » ndz lut 15, 2015 9:26 pm

Rozumiem, napewno zrobie wszystkie '2', bo musze i osłone przegubu tez, wiem czy to grozi, robilem jakies 3 miesiace temu lewa stronę ;/

Mi tam na wygladzie nie zalezy, wazne zeby auto dzialalo i spelnialo swoja role, takze raczej pomine reszte, zarowki wymienie przy okazji, kupie odpowiednie gdy bede kiedys w PL i wymienie.
Pozatym, prawdopodobnie bede to auto sprzedawał niebawem, za jakies 3-4 miesiace, takze nie chcialbym robic duzego wkladu.

Wymiana metalowych przewodów ham. z tyłu ( te które są zardzewiałe) to też niewielki koszt nawet w Norwegii. -> czyli mam rozumiec ze chodzi tylko o TYŁ, tak ? A czy przypadkiem nie bedzie to tak, ze jak sie ruszy tył, to reszta tez sie rozsypie? no chyba ze byla wymieniana kiedys i faktycznie jest w lepszym stanie..

Rdza tylnych progów w Almerach -> ? tylnych? tzn gdzie sa te progi dokładnie bo chyba nie rozumiem :) ?

romanhoks
Posty: 1325
Rejestracja: śr mar 25, 2009 9:45 pm
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: romanhoks » ndz lut 15, 2015 10:41 pm

Masz napisane wyraznie na protokule z EU obydwie rurki z tyly plus srodkowe.Zaszpachlowac to sobie mozesz dziure w scianie. Myslisz ze ktos sie pod szpachlem podpisze? Widze nie nie masz zielonego pojecia o przepisach EU.No oczywiscie od maja wchodza nowe zmiany.

matz
Posty: 123
Rejestracja: ndz wrz 08, 2013 12:03 am
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: matz » ndz lut 15, 2015 11:39 pm

Jakbym rozumiał co tam jest napisane, to bym nie pytał.. ;)

JacekB
Posty: 682
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 10:43 pm
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: JacekB » pn lut 16, 2015 12:44 am

matz pisze:Rdza tylnych progów w Almerach -> ? tylnych? tzn gdzie sa te progi dokładnie bo chyba nie rozumiem :) ?


może chodzi o tylne nadkola, spójrz gdzie masz rdzę z tyłu nadwozia i będziesz wiedział

Awatar użytkownika
kkasia125
Posty: 5821
Rejestracja: śr lip 18, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: Norge
Gender: None specified - None specified

Re: PRZEGLĄD TECHNICZNY POJAZDU W NORWEGII

Postautor: kkasia125 » pn lut 16, 2015 6:54 pm

Ciesz sie, ze ci go na miejscu nie zezlomowali :mrgreen: To nie czasy komuny i nie ten kraj, gdzie jak strzelil pasek klinowy, to dziewczyna sciagala ponczochy.

Dziwne masz podejscie. Jezdzisz starym autem za pare tysiecy koron i jeszcze szukasz oszczednosci. I tak masz nie wiele do zainwestowania. A jak chcesz sie pozbyc problemu, to kup nowe na gwarancji.

Tez mam stary samochod i przeglad robie czesciej niz to wymagane, bo mam swiadomosc, ze nie kazda zuzyta juz mocno czesc, wytrzyma kolejne dwa lata. Byc moze jestem przewrazliwiona ale wole chuchac na zimne niz pozniej wymieniac pol samochodu na raz. Poza tym priorytetem jest dla mnie bezpieczenstwo (na tyle, na ile to mozliwe w starym samochodzie).
Når fortiden ringer - ikke svar. Den har ikke noe nytt å si.


Wróć do „MOTORYZACJA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: BaRyBa, Grzes203 i 117 gości